3 юли 2019 г.

Кой съм аз?

Кой съм аз?

Казвам се Станислав Костадинов и съм на 30 години. Занимавам се с информационни технологии и съм любящ съпруг и баща на две прекрасни дечица. Начинаещ, доморасъл инвеститор съм. Имам много желание, не малко познания в областта на финтех компаниите и различните типове инвестиции и начини за спестяване на пари, и известен личен опит. 


Реших да опиша своите досегашни преживявания по пътя към финансова независимост (макар и да съм едва в началото), в желанието си да дам идеи и мотивация на всеки, който би мечтал.


Защото финансовата независимост не е нещо достъпно само за богатите наследници или късметлии (с каквато идея обикновено израстваме в България), а е нещо напълно достижимо за обикновения човек. Необходими са само знания, желание, старание и бавно и внимателно планиране. И изключителен самоконтрол. Не се постига за ден, месец или година. Пътят е дълъг, а колкото по-късно се започне, толкова експоненциално по-дълъг би бил той.

Затова да започваме!



Защо описвам преживяванията си в блог?


А защо не? Хората изключително рядко говорят за личните си финанси, а в България това е направо тема "табу". На мен също ми е трудно да говоря на на тази тема, а същевременно искам да давам полезна информация, да споделям личен опит и да помогна на всеки, който е заинтересован, да извлече максимални ползи (поне според моите познания), което е много по-лесно в писмен вид. В крайна сметка тук не става въпрос за "Я ела на по кафе да ти кажа как да направиш едни пари" в стил "Multi-level marketing" или схеми за "бързо забогатяване", а за това как да направим информиран избор относно бъдещето на нашите пари.


По света има ужасно много подобна, че и далеч по-добра и експертна, информация. Но на родния ни език тя е по-оскъдна, а причината за това се корени както в не особено голямото население на родината ни, така и в традиционния уплах, вроден у средностатистическия българин, от думите "инвестиция" и "финансова независимост" (и в далеч по-малка степен "спестяване", тъй като българина често е спестовен, но трупа в пликове, под дюшеци и в буркани...или евентуално в някоя банка).


Самият аз бях повлиян от г-н Стойчо Недев, и неговия блог, на който можете да намерите много полезна и подробна информация по повечето теми, за които ще пиша (както и стотици други блогове, ревюта, отзиви и прочее, предимно от континентална Европа).


Реших обаче да пиша в собствен такъв, за да мога да изкажа своите лични впечатления и опит и евентуално да достигна до своите приятели (а ако не, то поне ще излея това, което е в главата ми).


Ще пиша както ревюта на платформи за споделено финансиране, с които имам опит (и за които смятам, че си заслужава да се пише), така и статии с полезни съвети за това как да увеличим спестяванията си, намалим разходите си и изобщо да се движим по стълбичката към финансова независимост.

Да приемете ли моите съвети на доверие?


Ще пиша в този блог основно за близки и приятели, просто защото воденето на такива разговори лице в лице обикновено е трудно начинание и за двете страни. Ако четете това има доста голям шанс да попадате в тази група! Не бих ви подвел или излъгал, нито бих искал просто да извлека някаква полза от вас. Заставам с името си зад всичко, което пиша. 


Но без значение доколко ми вярвате по принцип, в никакъв случай не скачайте в нищо от описаното от мен на сляпо. Ако някоя тема ви заинтригува, потърсете и други източници на информация. Поговорете с приятели.


Аз не съм инвестиционен консултант и нямам право да давам индивидуални инвестиционни съвети под никаква форма. Само ще споделям своето мнение, а вие сами трябва да вземете решение дали дадена инвестиция си заслужава риска и е подходяща за вас. 



Вие и само вие носите пълната отговорност за своите пари.